Mechanika pojazdów - co, gdzie i jak?

wybór serwisu samochodowego, ponieważ w tej dziedzinie często może dojść do oszustw, a potencjalny klient nie jest w stanie zweryfikować, czy przeprowadzone były naprawdę takie naprawy w aucie, za jakie zapłacił. Cena za serwisowa

Mechanika pojazdów - co, gdzie i jak?

Ceny serwisowania samochodów

Jak wiadomo, cena za serwisowanie samochodu nieraz może być na tyle wysoka, że stanowi spore zaskoczenie dla właściciela auta. Bardzo ważny jest rozsądny wybór serwisu samochodowego, ponieważ w tej dziedzinie często może dojść do oszustw, a potencjalny klient nie jest w stanie zweryfikować, czy przeprowadzone były naprawdę takie naprawy w aucie, za jakie zapłacił. Cena za serwisowanie samochodu jest uzależniona nie tylko od modelu naszego auta, ale również od tego, ile lat ma nasz samochód. Co więcej, cena za, na przykład wymianę części samochodowych jest uzależniona również od stopnia skomplikowania tego procesu i od tego, jak wiele czasu mechanik musi poświęcić na doprowadzenie samochodu do dawnej świetności.


Ładuje nam auto i nie tylko - akumulator

Akumulator elektryczny (ogniwo wtórne) ? rodzaj ogniwa galwanicznego, które może być wielokrotnie użytkowane i ładowane prądem elektrycznym (w przeciwieństwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i elektrod.

W akumulatorach występują dwa cykle pracy

ładowanie, w czasie którego akumulator jest odbiornikiem energii elektrycznej, wewnątrz akumulatora energia elektryczna jest przetwarzana na energię chemiczną
pobór energii z akumulatora (praca) ? urządzenie staje się źródłem prądu elektrycznego na skutek przemiany energii chemicznej na energię elektryczną; rezultatem poboru energii jest stopniowe rozładowywanie akumulatora

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Czym jest alternator?

Alternator ? prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych. Pierwszy alternator skonstruował Nikola Tesla w 1891 i opatentował go w USA pod numerem 447921.

Alternator jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze znajduje się jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne w taki sposób, by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające uzwojenia statora (stojana).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator



© 2019 http://www.londonpub.wloclawek.pl/